preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivan Lacković Croata Kalinovac

Login
OŠ Ivan Lacković Croata Kalinovac

     

MS Teams uz Office365

Dokumenti škole za školsku 2023./2024.godinu
Priloženi dokumenti:
GPPR 2023 24.pdf
Kurikulum 2023 24.pdf

Najava događaja
HIMNA ŠKOLE

ŠKOLO LACKOVIĆA CROATE

Jutrom kad se probudim ja na školu pomislim

na lektire i zadatke, znanjem se ponosim

A u školi dani su kao sve iz bajke

crtam, pišem, glumim, o okolišu brinem se.

Školo Lackovića Croate

pjesmom slavim te

u srcu čuvam te.

Školo Lackovića Croate

i kada porastem

uvijek voljeti ću te.

Školo moja volim te.

KNJIŽNICA

e-lektire

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 9. 2011.

Ukupno: 626795
Ovaj mjesec: 2570
Ovaj tjedan: 414
Danas: 70
Miroslav Rabađija
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KRITERIJI OCJENJIVANJA U 3.RAZREDU
Autor: MIROSLAV RABAĐIJA, 26. 9. 2017.

KRITERIJI OCJENJIVANJA U 3.RAZREDU


KRITERIJI OCJENJIVANJA - 3.razred

1. HRVATSKI JEZIK

A) JEZIK

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Jezične sadržaje svakodnevno i ispravno primjenjuje u usmenoj i pisanoj

komunikaciji.

U potpunosti razumije vrste riječi – imenice, glagole, pridjeve i samostalno ih bez

pogreške pronalazi u tekstu.

Primjenjuje pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova u imenima voda,

gora i nebeskih tijela. Samostalno primjenjuje bez pogreške, interpunkcijske

znakove, opće kratice.

Pravilno piše i izgovara glasove/slova č, ć, te glasovne skupove ije/je.

vrlo dobar(4)

Uz malu pomoć izvodi pravila i zaključke.

Razumije vrste riječi i pronalazi ih u rečenicama.

Razvijene sposobnosti analize i sinteze jezičnih pojava.

Primjenjuje pravopisna pravila o velikom slovu, glasovima/slovima č, ć

glasovnom skupu ije/je i interpunkcijskim znakovima.

dobar (3)

Učenik primjenjuje jezične sadržaje s manjim pogreškama u usmenom i pisanom

izrazu.

Traži potporu učitelja.

Imenuje vrste riječi, ali ih teže pronalazi u tekstu.

Znanje primjenjuje s povremenim greškama u usmenom i pisanom izražavanju.

Povremeno griješi u pisanju velikog početnog slova u imenima voda, gora i

nebeskih tijela, glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č,ć.

dovoljan (2)

Teško i uz pomoć učitelja prepoznaje vrste riječi.

Teško primjenjuje naučena pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova,

glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č, ć.

nedovoljan (1)

Niti uz pomoć učitelja učenik ne prepoznaje jezičnu pojavu.

Sposobnosti jezikoslovnog mišljenja nisu razvijene.

Gradivo ne primjenjuje u pisanom i usmenom izražavanju.

Ne razlikuje vrste riječi u rečenicama.

Nije usvojio pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova, glasovnog

skupa ije/je i glasovima/slovima č, ć.

B) KNJIŽEVNOST

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Učenik konkretno i jasno prosunuje, raščlanjuje i (voneno) interpretira književni

tekst / djelo.

Učinkovito i spretno primjenjuje stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja

u interpretaciji književnog teksta.

Samostalno i točno izdvaja temu u tekstu, likove, mjesto i vrijeme radnje.

Samostalno pronalazi rimu u pjesmi, bez pogreške imenuje vrstu djela, basnu,

bajku, dječji roman.

Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik točno odgovara na pitanja, ispravlja

netočne tvrdnje, točno povezuje riječi i njihove definicije, točno nadopunjuje

zadane rečenice, prijevod rečenica je točan, te razumije jezičnu poruku.

vrlo dobar (4)

Učenik konkretno i jasno analizira književne tekstove / djela primjenjujući

stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja.

Razumije pročitano.

Razlikuje vrste književnog djela basnu, bajku, dječji roman.

Sudjeluje u interpretaciji književnog djela.

Razumije jezičnu poruku

dobar (3)

Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji književnih tekstova / djela. Uz malu

pomoć učitelja može primijeniti i stečena znanja iz književno teorijskog nazivlja.

Uz poticaj učitelja sudjeluje u interpretaciji književnog djela, odrenuje temu,

osobine likova, vrijeme i mjesto radnje.

Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik sporije, ali uz pomoć učitelja točno

odgovara na postavljena pitanja.

Uz učiteljevu pomoć povezuje dio riječi i njihove definicije, može točno

nadopuniti dio zadanih rečenica.

Razumije jezičnu poruku.

dovoljan (2)

Učenik povremeno sudjeluje u analizi književnih djela. Teško usvaja književno

teorijsko nazivlje. Potrebna stalna pomoć učitelja.

Razvija književne sposobnosti.,

Ne razlikuje vrste književnih djela.

Nesiguran je u razumijevanju pročitanog teksta.

Razumije samo dijelove teksta, sporije i uz učiteljevu pomoć. Odgovara koristeći

uglavnom kratke odgovore. Povezivanje riječi i definicija je otežano.

nedovoljan (1)

Ne može niti uz pomoć učitelja analizirati književni tekst / djelo.

Ne sudjeluje u interpretaciji književnog djela.

Ne prepoznaje književno djelo.

Ne sažima pročitano.

C) LEKTIRA

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Ispravno, prema zadanim kriterijima, redovito piše lektiru, često i više od

propisanog. Dnevnik čitanja jezično, stilski i sadržajno točan. Ima bogat i

aktivan rječnik.

Vrlo uspješno i samostalno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,

vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu.

vrlo dobar (4)

Dnevnik čitanja vodi stilski i sadržajno točno, ali s manjim jezičnim greškama.

Samostalno i opsežno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,

vremenom i likovima u u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu.

dobar (3)

Dnevnik čitanja sadržajno i stilski nepotpun.

Griješi u primjeni pravopisnih sadržaja.

Ne poštuje uvijek zadane kriterije u vonenju zabilježaka.

Uz pomoć uspješno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,

vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu

dovoljan (2)

Dnevnik čitanja površan, stilski i sadržajno nedorečen s mnogo pravopisnih i

gramatičkih pogrešaka.

Uz pomoć djelomično uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,

vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu

nedovoljan (1) Nije pročitao lektirno djelo i nije vodio dnevnik čitanja.

D) JEZIČNO IZRAŽAVANJE

-pisano

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5) U potpunosti je ovladao pisanjem kraćih sastavaka.

Primjenjuje pravopisne i gramatičke norme.

vrlo dobar (4)

Učenik se pisano izražava, primjenjujući pravopisne i gramatičke norme.

dobar (3)

U pisanom izražavanju učenik obraća pozornost na sadržaj ,ali griješi u

pravopisnom i gramatičkom području.

Pokazuje ovladanost književno jezičnim normama.

dovoljan (2)

Pisano izražavanje u razvoju.

Ponavlja se i služi neodgovarajućim izrazima s čestim pravopisnim i

gramatičkim pogreškama.

Pisani izričaj nije slikovit i maštovit.

Nije ovladao književno jezičnim normama.

nedovoljan (1)

Niti uz pomoć učitelja ne uspijeva primijeniti pravopisne i gramatičke norme.

Ne može pisati kraće sastavke niti pravilno oblikovati rečenice.

-usmeno

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5) Lako komunicira i spretno oblikuje govorne poruke. Poštuje sve vrednote

govorenog jezika i uljudbena pravila komuniciranja.

Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju.

Razlikuje obavijest kao vrstu teksta.

Izražajno glasno čita dramski tekst.

Aktivno sudjeluje u raspravi poštujući uljudbena pravila.

vrlo dobar (4)

Komunicira i povezuje riječi.

Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju.

Izvješćuje o obavljenom zadatku. Pridržava se teme.

dobar (3)

Uz pomoć učitelja priča o stvarnom i zamišljenom doganaju i sudjeluje u

raspravi.

Glasno čita dramski tekst.

dovoljan (2)

Uz stalnu učiteljevu pomoć priča o stvarnim i zamišljenim doganajima.

Izvještava o obavljenom zadatku ne držeći se kronološkog slijeda doganaja.

U raspravi se ne pridržava teme.

nedovoljan (1)

Ne može niti uz pomoć učitelja postići poželjan stupanj komuniciranja.

E) MEDIJSKA KULTURA

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave.

Izrazito dobro povezuje riječi, sliku i pokrete.

Samostalno i bez pogreške uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg

filma, te radijske emisije.

Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.

vrlo dobar (4)

Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave.

Uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije.

Samostalno uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske

emisije.

Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.

dobar (3)

Uz pomoć učitelja uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te

radijske emisije i pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.

dovoljan (2)

Uz učiteljevu pomoć interpretira dijelove filma, TV-emisije ili kazališne

predstave.

Uočava razlike i sličnosti izmenu vrsta filma uz učiteljevu pomoć kao i traženje

riječi u dječjim enciklopedijama.

nedovoljan (1)

Niti uz učiteljevu pomoć ne može uspješno interpretirati TV-emisiju, film ili

kazališnu predstavu i koristiti enciklopediju

DOMAĆI URADAK

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Uvijek točno i redovito rješava domaće zadaće kreativno primjenjujući stečena

znanja iz književnosti, jezika i medijske kulture.

Zadaće su vrlo uredne i često uradi više od zadanog.

vrlo dobar (4)

Redovito i uredno piše domaće zadaće primjenjujući stečena znanja iz

književnosti, jezika i medijske kulture.

dobar (3)

Redovito piše domaće zadaće. Zadaća mu je katkad nepotpuna

dovoljan (2)

Povremeno motiviran da izradi zadatke koji su površno i djelomično riješeni.

Češće zaboravlja napisati domaću zadaću.

nedovoljan (1)

Ponekad napiše zadaću koja je površna, nedovršena i neuredna. Dovršava mali

broj zadataka.

ODNOS PREMA RADU

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

Podjednako i izrazito aktivan u svim područjima nastave hrvatskog jezika.

Potiče ostale na rad i suradnju. Preuzima odgovornost za svoje napredovanje i

napredovanje skupine / razreda.

vrlo dobar (4)

Aktivan u radu . Gotovo uvijek pozorno sluša i aktivno sudjeluje u razrednim

diskusijama.

Voli suranivati.

dobar (3) Sporiji u radu, ali uporan. Povremeno očekuje pomoć učitelja u izvršavanju

zadataka. Sudjeluje u razrednim aktivnostima.

dovoljan (2) Traži pomoć učitelja u radu ili se oslanja na suučenike.

Ponekad sudjeluje u razrednim aktivnostima.

nedovoljan (1)

Rijetko kada je motiviran za rad. Nesamostalno i s nedovoljnim interesom prilazi

radu. Traži stalan poticaj i pomoć. Potrebna učestala kontrola i podrška učitelja.

Samo povremeno sudjeluje u razrednim aktivnostima.

PISANA PROVJERA ZNANJA

Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja.

U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji:

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5) točnost 91% - 100%

vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%

dobar (3) točnost 68% - 79%

dovoljan (2) točnost 51% - 67%

nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%

2. MATEMATIKA

A) USMENA PROVJERA ZNANJA

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- točno i samostalno obrazlaže pravilo

- primjenjuje pravila (pravilo redoslijeda izvonenja računskih radnji)

- pravilno čita i piše brojeve do tisuću

- povezuje i razlikuje računske radnje

- objašnjava postupak računanja

- povezuje činjenice i prikazuje problem

- točno, samostalno i logički zaključuje

- u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava najsloženije zadatke pisanog

zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću

- samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje

- izrazito uredno i precizno crta pravce i poolupravce, kružnicu

- samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine

vrlo dobar (4)

- zadatke rješava bez pomoći, točno uz pokoju pogrešku i u zadanom vremenu

- uz manju učiteljevu pomoć rješava i složenije zadatke

- uočava i povezuje računske radnje uglavnom točno

- izriče pravilo, ali u primjeni ponekad griješi

- pravilno čita i piše brojeve do tisuću

- u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava složenije zadatke pisanog

zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću

- samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje

- izrazito uredno i precizno crta pravce, polupravce i kružnicu

- samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine

dobar (3)

- samostalno i točno rješava jednostavne zadatke, a uz pomoć učiteljice i

složenije

- zaključuje uz vonenje

- izriče pravilo, ali u primjeni griješi

- imenuje i uočava računske radnje, ali griješi u računanju

- pravilno čita i piše brojeve do tisuću

- radi uz poticaj i dodatnu pomoć

- polako i precizno rukuje geometrijskim priborom i zna nacrtati zadano

- samostalno ali uz manje pogreške točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje

mase i tekućine

dovoljan (2)

- zadatke rješava vrlo sporo te često griješi

- uz pomoć učiteljice uspijeva riješiti jednostavne zadatke / (samo zadatke

s jednom računskom radnjom)

- prepoznaje i imenuje računske radnje, ali ih ne primjenjuje točno

- čita i piše brojeve do tisuću uglavnom točno

- prepoznaje i ponavlja pravilo, ali ga ne primjenjuje

- sporo i uz pomoć učitelja pisano zbraja, oduzima, množi i dijeli brojeve

do tisuću

- neuredno i neprecizno crta pravce, polupravce i kružnicu

- nabraja jedinice za mjerenje mase i tekućine

nedovoljan (1)

- ni uz veću pomoć nastavnika ne rješava zadatke pisanog zbrajanja i

oduzimanja do tisuću

- imenuje računske radnje, ali računa netočno

- ne prepoznaje matematičke zakonitosti i pojmove

- ne može izdvojiti problem u tekstualnom zadatku

- ne povezuje geometrijske sadržaje

- ne uspijeva točno i precizno crtati geometrijskim priborom

B) PISANA PROVJERA ZNANJA

Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja.

U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji:

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5) točnost 91% - 100%

vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%

dobar (3) točnost 68% - 79%

dovoljan (2) točnost 51% - 67%

nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%

DOMAĆI URADAK

Vrednuje se točnost, samostalnost, redovitost i pisanja domaćih zadaća. Za učenike koji su

uključeni u produženi boravak ocjena se donosi na prijedlog učiteljice produženog boravka.

OCJENA

OCJENJIVAČKI

KRITERIJI - ZADACI

KOJE JE LAKŠE

BODOVATI

OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA ZADAĆE KOJE

NIJE JEDNOSTAVNO BODOVATI

odličan (5) točnost 91% - 100%

- domaće zadaće piše redovito, samostalno, izrazito

uredno i točno

- sve zadatke je sposoban sam objasniti i protumačiti

vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%

- domaće zadaće piše redovito, uredno i pretežno

točno

- ponekad ne uspijeva objasniti točno riješeni zadatak

dobar (3) točnost 68% - 79%

- domaće zadaće piše redovito, ali ne uvijek točno i

temeljito

- ne snalazi se u objašnjavanju riješenih zadataka

dovoljan (2) točnost 51% - 67%

- ponekad zaboravlja napisati domaću zadaću

- ne uspijeva objasniti riješeni zadatak

nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%

- u pisanju domaćih zadaća je izrazito neredovit

- ne piše redovito domaće zadaće

- zadaće su površne, često netočne i neuredne

ODNOS PREMA RADU

OCJENA ODNOS PREMA RADU

odličan (5)

- izuzetno pažljiv, marljiv, usredotočen, zainteresiran i aktivan u svim oblicima

rada

vrlo dobar (4)

- savjestan, vrijedan u izvršavanju većine zadataka, trudi se, ponekad ga treba

poticati na aktivnost

dobar (3)

- pokazuje interes za lakše sadržaje, izostaje temeljitost, odgovornost i

ustrajnost u radu

- često ga treba poticati

dovoljan (2)

- često zanemaruje izvršavanje zadataka, ne poštuje zadane rokove, radi samo

uz poticaj i kontrolu

nedovoljan (1)

- ni uz poticaj i pomoć ne izvršava zadatak, neodgovoran u radu, nepažljiv,

nemaran

ISPRAVAK OCJENE

Učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske nastave, te

ponavljanja i vježbanja .

Ocjenu dovoljan (2), dobar (3) i vrlo dobar (4) učenici mogu ispraviti u dogovoru s učiteljicom, ako ta

ocjena odskače od prosjeka ostalih ocjena iz matematike.

ZAKLJUČIVANJE OCJENA

Zaključna ocjena na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno- obrazovnih postignuća tijekom

školske godine.

Zaključna ocjena zaključuje se nakon donošenja ocjene za svaki element ocjenjivanja zasebno, a zatim

množenjem s odrenenim postotkom kako je navedeno:

- usmena provjera - 45%

- pisana provjera - 50%

- domaći uradak - 5%

Kod granične vrijednosti prilikom izračunavanja zaključne ocjene veliku važnost imaju bilješke o radu i

napredovanju, te zalaganju i odnosu prema radu. Učenik ima jednom pravo odgovarati za veću zaključnu

ocjenu.

3. PRIRODA I DRUŠTVO

ELEMENTI OCJENJIVANJA:

1.) USMENA PROVJERA ZNANJA

- vrednuje se stupanj usvojenosti znanja, sposobnost izlaganja gradiva, povezivanje ključnih pojmova

- učenik usmeno odgovara najmanje dva puta u polugodištu (ili više puta ako se radi o učeniku

kojemu je usmenim putem lakše utvrditi stupanj usvojenosti znanja)

- ispitujemo na svakom satu, bez najave

- učenik se može iz opravdanih razloga ispričati (bolest, putovanje ili druge obiteljske situacije koje

su spriječile učenika u učenju)

- postavlja se 5 - 10 pitanja ovisi o gradivu koje se ispituje

- na ocjenu koja se donosi utječe u odrenenoj mjeri aktivnost učenika na nastavnom satu i sam interes

za predmet

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- u potpunosti usvojio sadržaje

- kritički promatra, logički povezuje i pomoću ključnih pojmova samostalno

izlaže sadržaje, obrazlaže ih primjerima iz života

- pokazuje izrazit interes za predmet, samostalno proširuje i produbljuje znanje

( uspješno se služi tekstualnim izvorima znanja)

- aktivan u svim nastavnim situacijama

- primjenjuje stečena znanja u praksi

- izvrstan u snalaženju u prostoru i vremenu, kartografska pismenost na visokoj

razini

- sadržaje u potpunosti povezuje s neposrednim promatranjem šireg zavičaja

- uočava bitno u osnovno-zemljopisnim obilježjima zavičajne regije,

klimatskim uvjetima i životnim zajednicama, vodama, u zavičaju i njihovom

značenju

- razlikuje vrste prometnica

- u potpunosti razumije opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti

vrlo dobar (4)

- bez većih teškoća usvaja znanja

- točno, umjereno brzo i samostalno odgovara na postavljena pitanja i uočava te

obrazlaže uzročno-posljedične veze

- pokazuje interes za predmet, često se javlja na satu

- uglavnom samostalno uočava spoznaje u prirodi i povezuje s neposrednim

promatranjem

- razlikuje vrste prometnica

- gotovo u potpunosti razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti

dobar (3)

- sadržaje usvaja na stupnju reprodukcije

- uglavnom reproducira temeljne pojmove, ali ih nije u stanju obrazložiti i

upotpuniti primjerima

- izražava nesigurnost pri objašnjavanju činjenica i pojmova

- uzročno-posljedične odnose obrazlaže uz manju učiteljevu pomoć

- uspješan u snalaženju u vremenu i prostoru

- nesamostalno uočava spoznaje u prirodi

- razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti

- s pogreškama primjenjuje znanje o zdravlju

dovoljan (2)

- otežano usvaja gradivo.

- u manjoj mjeri razumije sadržaje, a obrazlaže ih samo uz pomoć

- pokazuje slabu motiviranost za spoznavanje sadržaja

- usvojene sadržaje obrazlaže samo uz pomoć učitelja

- nesamostalno i uz pomoć uočava spoznaje u prirodi

- nepotpuno razlikuje vrste prometnica

- površno primjenjuje znanje o zdravlju

nedovoljan (1)

- izrazito teško usvaja gradivo (stupanj prisjećanja)

- ni uz pomoć učitelja ne uočava bitno

- neuspješan u snalaženju u prostoru i vremenu

- ne uspijeva uočiti promjene u prirodi

- ne uspijeva pokazati cestu ili prugu na zemljovidu

- ne objašnjava opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti

2.) PISANA PROVJERA ZNANJA

- provjerava se i vrednuje znanje nakon svake obranene cjeline

- prema godišnjem planu i programu te vremeniku provjera piše se provjera nakon svake cjeline

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5) točnost 91% - 100%

vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%

dobar (3) točnost 68% - 79%

dovoljan (2) točnost 51% - 67%

nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%

- ukoliko su rezultati i uspjeh koji je razred iz neke cjeline postigao nešto niži ili viši od očekivanih,

postoci bodovne skale mogu se promijeniti (sniziti ili povisiti)

3.) PRAKTIČNI RAD

- vrednuje se promatranje i opisivanje procesa, praktična primjena stečenih znanja te interes za

nastavni predmet i zalaganje u izvršavanju zadataka

- vrednuje se i redovitost, točnost i urednost vonenja bilješki na satu i uspjeh izrade samostalnih

zadataka za zadaću

- ocjenjivati se može pojedini praktični rad zasebno (npr. izrada plakata, skupljanje i donošenje

različitih materijala za realizaciju nekog zadatka i sl.) i skupni radovi

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA PRAKTIČNE RADOVE

odličan (5)

- praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno

- može objasniti postupak i uzrok

- redovito nosi pribor za rad

vrlo dobar (4)

- praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno

- teže objašnjava postupak i uzrok

- redovito nosi pribor za rad

dobar (3)

- praktične radove izvodi uz malu pomoć učitelja

- nije sistematičan

- ponekad nema pribor za rad

dovoljan (2)

- često nema pribor za rad

- neke praktične radove izvodi samo uz pomoć učitelja ili roditelja kod kuće

nedovoljan (1)

- praktične radove ne izvodi ni uz dodatnu pomoć učitelja

- rijetko nosi potreban pribor

4.) ODNOS PREMA RADU

OCJENA ODNOS PREMA RADU

odličan (5)

- aktivan i vrlo konstruktivan u radu

- pokazuje izrazit interes i sposobnosti u radu

- vrlo visok stupanj samostalnosti, kulture življenja i ekološke osviješćenosti

vrlo dobar (4)

- aktivan na satu

- interes i sposobnosti za predmet uspješno su razvijeni

- razvijena kultura ponašanja i ekološka svijest

dobar (3)

- povremeno aktivan u radu

- interes i sposobnosti za predmet su dobro razvijeni

dovoljan (2)

- potrebna je dodatna motivacija za aktivnost uz pojačanu kontrolu

- kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju

nedovoljan (1)

- nerado pristupa svim vrstama aktivnosti

- za rad uvijek potreban stalan poticaj i kontrola

- kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju

ISPRAVAK OCJENE:

- učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske

nastave, te ponavljanja i vježbanja

ZAKLJUČIVANJE OCJENA:

- zaključna ocjena na polugodištu i na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno-

-obrazovnih postignuća tijekom školske godine

- važnost ocjena po elementima je otprilike ovakva:

- usmena provjera - 50%

- pisana provjera - 40%

- praktični rad - 10%

- veliku važnost prilikom donošenja zaključne ocjene imaju bilješke koje se sustavno vode kroz

cijelu godinu o zalaganju i aktivnosti učenika na svim satovima

4. GLAZBENA KULTURA

A) pjevanje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama

- u potpunosti uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo

- u potpunosti slušno razlikuje pjesme različitog tempo i dinamike

- u potpunosti razlikuje visine i trajanje tonova

vrlo dobar (4)

- izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama

- uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo

- slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike i trajanje tonova

dobar (3)

- ponekad pjeva izražajno i jasno izgovara tekst obranenih pjesama

- ponekad uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo

- povremeno slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike

- ponekad razlikuje visine i trajanje tonova

dovoljan (2)

- samo povremeno pjeva izražajno i povremeno jasno izgovara tekst obranenih

pjesama

- djelomično uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo

- djelomično slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike

- uz pomoć učitelja razlikuje visine i trajanje tonova

nedovoljan (1)

- ne pjeva izražajno i jasno ne izgovara tekst obranenih pjesama

- ne uočava i ne izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo

- slušno ne razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike

- ne uočava visine i trajanje tonova

B)sviranje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- točno svira i u potpunosti razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama

vrlo dobar (4) - svira i razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama

dobar (3)

- uz manju pomoć učitelja svira i ponekad razlikuje ritam i dobe obranenih

brojalica i pjesama

dovoljan (2)

- svira samo uz pomoć učitelja i ponekad razlukuje ritam i dobe obranenih

brojalica i pjesama

nedovoljan (1)

- ne svira i ne razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama

C) slušanje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- u potpunosti slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački

sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)

vrlo dobar (4)

- slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo,

dinamika ugonaj i glazbeni oblik)

dobar (3)

- uz manju učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe

(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)

dovoljan (2)

- uz veću učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe

(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)

nedovoljan (1)

- niti uz učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe

(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)

5. LIKOVNA KULTURA

A) crtanje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- u potpunosti uočava, prepoznaje i izražava ornament

- potpuno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture

vrlo dobar (4)

- uočava, prepoznaje i izražava ornament

- većinom samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture

dobar (3)

- uočava, prepoznaje i izražava ornament

- povremeno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture

dovoljan (2)

- uz pomoć učitelja uočava, prepoznaje i izražava ornament

- najčešće uz učiteljevu pomoć samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke

teksture

nedovoljan (1)

- ne prepoznaje i ne izražava ornament

- ni uz pomoć učitelja ne prepoznaje i izražava crtačke teksture

B) slikanje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- u potpunosti uočava i izražava kontraste boja i neboja

- samostalno vizualno opaža i izražava plohu

- samostalno razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem

- u potpunosti uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao

sastavnim dijelovima površine

vrlo dobar (4)

- uočava i izražava kontraste boja i neboja

- samostalno vizualno opaža i izražava plohu

- razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem

- uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim

dijelovima površine

dobar (3)

- povremeno uočava i izražava kontraste boja i neboja

- uglavnom samostalno vizualno opaža i izražava plohu

- razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem

- povremeno uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao

sastavnim dijelovima površine

dovoljan (2)

- samo ponekad uočava i izražava kontraste boja i neboja

- uz učiteljevu pomoć vizualno opaža i izražava plohu

- uz pomoć učitelja razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem

- uz pomoć učitelja uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i

mrljom kao sastavnim dijelovima površine

nedovoljan (1)

-ne uočava i ne izražava kontraste boja i neboja

- vizualno ne opaža i izražava plohu

- ne razlikuje i ne izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem

- ne uočava i ne izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao

sastavnim dijelovima površine

C) prostorno oblikovanje- modeliranje i granenje

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- u potpunosti uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i

udubljenom reljefu

- samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora

- u potpunosti uočava i izražava ravnotežu u prostoru

vrlo dobar (4)

- uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom

reljefu

- samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora

- uočava i izražava ravnotežu u prostoru

dobar (3)

- povremeno uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i

udubljenom reljefu

- povremeno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora

- ponekad uočava i izražava ravnotežu u prostoru

dovoljan (2)

- uz pomoć učitelja uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom,

visokom i udubljenom reljefu

- uz pomoć učitelja uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga

prostora

- uz pomoć učitelja uočava i izražava ravnotežu u prostoru

nedovoljan (1)

- ne uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom

reljefu

- ne uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora

- ne uočava i izražava ravnotežu u prostoru

ODNOS PREMA RADU

OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI

odličan (5)

- redovito nosi pribor

- ima izrazito razvijen interes za rad

- u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan

vrlo dobar (4)

- redovito nosi pribor

- pokazuje veći interes za rad

- u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan

dobar (3)

- pribor za rad povremeno ne nosi

- pokazuje interes za rad

- u likovnom izričaju samostalan, ali često neodlučan

dovoljan (2)

- pribor za rad povremeno ne nosi

- pokazuje interes za rad

- u likovnom izričaju nije samostalan,

- radovi su često površni i nedovršeni

nedovoljan (1)

- ne nosi pribor za rad

- u radu nije samostalan

- potrebna je stalna pomoć učitelja

- radovi su često površni i nedovršeni

TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA

Motorička znanja

odličan (5) – učenik uspješno usvaja motorička znanja

- učenik bez poteškoća savladava motoričke zadatke

- tehnička izvedba je izuzetna ( izuzetno kvalitetna)

vrlo dobar (4) – učenik nema poteškoća u savladavanju motoričkih zadataka

- tehnička izvedba nije na očekivanoj razini

- motoričko znanje usvaja uz male korekcije

- učenik izvršava zadatke koji ne prelaze njegove mogućnosti

dobar (3) – učenik uz male poteškoće izvršava motoričke zadatke

-tehnička izvedba je površna i nesigurna te mu je potrebna pomoć (u realizaciji ili u izvršenju

zadatka)

- motorička znanja sporije savladava

dovoljan (2) – učenik uz učiteljevu pomoć usvaja motorička znanja, ali kretnje su nekoordinirane i bitno

odstupaju od pravilne izvedbe tehnička izvedba je nepravilna i neusklanena

nedovoljan (1) – učenik nije savladao motorička znanja i zadatke, ne može izvesti zadatak niti uz učiteljev

poticaj i pomoć (asistanciju)

Ovisno o uspjehu u praksi se često koriste formulacije : Programska jedinica je usvojena u potpunosti,

gotovo u potpunosti, većim dijelom,djelomično i nije usvojena.

Motorička dostignuća

Od najboljeg rezultata oduzme se najslabiji i zatim dobiveni broj dijeli sa 4. Ono što dobijemo uvrštavamo u

rezultate.

Npr. Najslabiji rezultat : 10,00 9,28 – 10,03 dovoljan

Najbolji rezultat : 7,00 8,52 – 9,27 dobar

10,00 – 7,00 = 3,00 : 4 = 0,75 7,76 – 8,51 vrlo dobar

7,00 – 7,75 odličan

Motoričke i aerobne sposobnosti

Provjeravaju se na početku i na kraju školske godine. Na početku školske godine treba za svakog učenika

ustanoviti razinu tih sposobnosti, kako bi se odredili načini i metode za njihovo poboljšanje.Na kraju školske

godine treba ustanoviti jesu li se i u kojoj mjeri promijenile te sposobnosti pod utjecajem tjelesnog

vježbanja. Vrednuje se postignuti rezultat, tj. osobni napredak.

Odgojni učinci rada

odličan (5) – pokazuje izraziti interes i aktivnost u radu, uporan i ustrajan, poštuje pravila igre, u igrama

osobne interese podrenuje interesu grupe, sportski se ponaša

vrlo dobar (4) – dosljedan u poštivanju pravila, aktivnost primjerena,razvijen osjećaj za zajedništvo, sluša

pažljivo i suranuje u radu

dobar (3) – nema dovoljno strpljenja, kod poteškoća odustaje od daljnjeg nastojanja u radu, realno

procjenjuje svoje mogućnosti, treba ga poticati i ohrabrivati

dovoljan (2) – ne poštuje pravila igre, aktivnost slaba i neprimjerena, nezainteresiran, ne brine o kvaliteti

svoga rada, sklon podcjenjivanju drugih učenika

nedovoljan (1) – učenik ne želi izvršavati programske zadatke unatoč sposobnostima i predispozicijama za

postizanje dobrih rezultata, ne nosi redovito opremu za vježbanje, učestalo ometa rad

Napomena

Kod ocjenjivanja i donošenja završne ocjene učenika oštećena zdravlja uzet će se u obzir stupanj i karakter

oštećenja zdravlja na temelju liječničke dokumentacije.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju